Rodzaje testów na Koronawirus. O co w tym wszystkim chodzi?

Rodzaje testów na Koronawirus. O co w tym wszystkim chodzi?Jesteś bombardowany ilością informacji na temat koronawirusa. Obserwujesz znajomych, którzy przebyli bądź są w trakcie zakażenia. Celebryci wrzucają story wykonując testy. A ty słyszysz niezrozumiałe terminy: test pcr, antygenowy, erologiczny, na przeciwciała… To ile jest w końcu tych testów i dlaczego nie jeden? Który jest lepszy a który łatwiejszy w wykonaniu? Jeśli nurtują Cię te pytania, to ten artykuł jest dla Ciebie.

Porównanie testów - Koronawirus

Porównanie testów - KoronawirusKliknij i dowiedz się więcej o ofercie testów na koronawirus.

COVID ANTIGEN RAPID TEST- SZYBKA I SKUTECZNA DIAGNOSTYKA WIRUSA SARS-COV -2

COVID ANTIGEN RAPID TEST- SZYBKA I SKUTECZNA  DIAGNOSTYKA  WIRUSA SARS-COV -2

Test w kierunku zakażenia koronawirusem w zależności od typu badania określa, czy osoba jest zarażona wirusem SARS-CoV-2 lub czy przebyła już chorobę COVID-19.

Obecnie na rynku są dostępne trzy rodzaje testów w kierunku zakażenia koronawirusem (serologiczne, genetyczne i antygenowe).

Monitor zdrowia Checkme Pro, wsparcie Twojego gabinetu

Monitor zdrowia Checkme  Pro  to rewolucja na rynku sprzętu medycznego.  To małe innowacyjne urządzenie typu all in one zapewnia kompleksowe rozwiązanie dla opieki zdrowotnej nad pacjentami kardiologicznymi i w stanie zagrożenia życia. Checkme  Pro sprawdza się również jako   doskonałe narzędzie diagnostyczne w gabinecie lekarza pierwszego kontaktu oraz na wizytach domowych.

Przeczytaj więcej

Diagnostyka infekcji w dobie koronawirusa

Różnice w objawach i przebiegu infekcji można zauważyć w zależności od tego, czy wywołały ją wirusy czy bakterie. Choć czasem różnice są zbyt subtelne bądź żadne, a nawet sprzeczne z teorią. Dla przykładu, powszechnie występujące ostre zapalenie gardła i migdałków (angina) może być  wywołane przez ponad 200 różnych typów wirusów odpowiedzialnych za rozwój chorób przeziębieniowych, np. rynowirusy, koronawirusy czy adenowirusy. Ale może je też wywołać bakteria, a konkretnie paciorkowce, znane jako PBHA.

Zakrzepica - cichy zabójca. Jak skutecznie diagnozować i monitorować,

Zakrzepica, czyli  zakrzepowe zapalenie żył głębokich, zazwyczaj zajmuje żyły podudzia (łydki), znacznie rzadziej - uda czy miednicy. Rzadziej zapalenie żył rozwija się w innym fragmencie układu żylnego. Sam zakrzep nie jest niebezpieczne dla życia, dopóki nie oderwie się od ściany żyły i spowoduje zator tętnicy płucnej i śmierć w ciągu kilku sekund. Dlatego właśnie nie wolno lekceważyć zakrzepicy.

Przeczytaj więcej

Testy w kierunku koronawirusa? Czym się właściwie różnią?

Test na koronawirusa stanowi podstawowe narzędzie stosowane w walce z chorobą COVID-19. Światowa Organizacja Zdrowia zaleca szerokie wykonywanie testów na obecność koronawirusa w każdym przypadku podejrzenia, iż dana osoba może być jego nosicielem.

Przeczytaj więcej

Jak wykryć koronawirusa w Twoim gabinecie?

Czy lekarzom pozostaje jedynie obserwacja pacjentów podejrzanych o zakażenie lub zachorowanie wywołane 2019-nCoV? Czy rekomendacja pozostania w domu, bez konkretnej diagnozy, jest skuteczną metodą na nierozprzestrzenianie się wirusa?

Koronawirus - słownik pojęć

Koronawirus - słownik pojęćWiele ośrodków naukowych pracuje nad szczepionką przeciwko COVID-19, a jeden nawet już taką szczepionkę opracował. Zanim jednak przejdzie ona wszystkie testy I wejdzie do użycia, minie co najmniej rok. Dlatego, dopóki nie mamy skutecznego sposobu zapobiegania zarażeniom, trzeba postawić na te, które są obecnie dostępne. Jakie? O tym właśnie jest ten tekst.
Przeczytaj więcej

Szybki test na grypę – prawidłowa diagnoza grypy

Szybki test na grypę (popularna nazwa: grypa test) znajdzie zastosowanie w przypadku sezonowej, ostrej infekcji, w którym występuje trudność diagnostyczna. Taki grypa test pozwala dokonać różnicowania infekcji dosłownie w ciągu kilku minut.

12