Testy w kierunku koronawirusa? Czym się właściwie różnią?

Testy w kierunku koronawirusa? Czym się właściwie różnią? Test na koronawirusa stanowi podstawowe narzędzie stosowane w walce z chorobą COVID-19. Światowa Organizacja Zdrowia zaleca szerokie wykonywanie testów na obecność koronawirusa w każdym przypadku podejrzenia, iż dana osoba może być jego nosicielem.
Przeczytaj więcej

Jak wykryć koronawirusa w Twoim gabinecie?

Jak wykryć koronawirusa w Twoim gabinecie?Czy lekarzom pozostaje jedynie obserwacja pacjentów podejrzanych o zakażenie lub zachorowanie wywołane 2019-nCoV? Czy rekomendacja pozostania w domu, bez konkretnej diagnozy, jest skuteczną metodą na nierozprzestrzenianie się wirusa?

Koronawirus - słownik pojęć

Koronawirus - słownik pojęćWiele ośrodków naukowych pracuje nad szczepionką przeciwko COVID-19, a jeden nawet już taką szczepionkę opracował. Zanim jednak przejdzie ona wszystkie testy I wejdzie do użycia, minie co najmniej rok. Dlatego, dopóki nie mamy skutecznego sposobu zapobiegania zarażeniom, trzeba postawić na te, które są obecnie dostępne. Jakie? O tym właśnie jest ten tekst.
Przeczytaj więcej

Szybki test na grypę – prawidłowa diagnoza grypy

Szybki test na grypę – prawidłowa diagnoza grypySzybki test na grypę (popularna nazwa: grypa test) znajdzie zastosowanie w przypadku sezonowej, ostrej infekcji, w którym występuje trudność diagnostyczna. Taki grypa test pozwala dokonać różnicowania infekcji dosłownie w ciągu kilku minut.

Infekcja bakteryjna czy wirusowa? Jak je rozpoznać w gabinecie. Test CRP

Infekcja bakteryjna czy wirusowa? Jak je rozpoznać w gabinecie. Test CRPKilkuminutowy test w gabinecie lekarskim pomaga ograniczyć liczbę przepisywanych antybiotyków. Dzięki testom CRP lekarze mogą różnicować podłoże infekcji wirusowej od bakteryjnej. I wydawać o prawie połowę mniej recept na antybiotyki.
12