• Screening w kierunku rzeżączki. Testy kasetkowe do wykrywania antygenów Neisseria gonorrhoeae (rzeżączki) w wymazach z szyjki macicy kobiet i cewki moczowej mężczyzn. Rzeżączka jest chorobą weneryczną, która wywoływana jest przez bakterię.
  • Test NADAL® Gonorrhea (10 testów) - szybki test do wykrywania antygenu Niesseria Gonorrhoeae

Wyrób medyczny do diagnostyki in vitro  do użytku profesjonalnego (według definicji ustawy o wyrobach medycznych z 20.05.2010 r.) Testy nie są przeznaczone dla użytkowników w domu.

Zakupu mogą dokonać:
Szpitale, przychodnie, laboratoria, kliniki, zakłady i punkty opieki zdrowotnej, lekarzy, laborantów, diagnostów, farmaceutów, pielęgniarki/pielęgniarzy, weterynarzy, a także przez inne podmioty prowadzące działalność gospodarczą (na tzw. NIP), pod warunkiem wykonywania tych testów przez profesjonalistów.

Test NADAL® Gonorrhea jest szybkim testem immunochromatograficznym do jakościowego oznaczania antygenu rzeżączki w próbkach wydzielin z układu moczowo-płciowego. Test ten służy jako środek pomocniczy przy diagnozie infekcji rzeżączką i przeznaczony jest wyłącznie do profesjonalnego użytku.

Rzeżączka jest chorobą weneryczną, która wywoływana jest przez bakterię Neisseria gonorrhoeae.

Rzeżączka jest jedną z najczęstszych infekcyjnych bakteryjnych chorób i jest jedną z chorób, która jest przenoszona podczas stosunku płciowego, wliczając stosunek waginalny, oralny i analny. Wywołujący organizm może zainfekować gardło i spowodować silne bóle gardła. Może zainfekować odbyt i odbytnicę oraz wywołać zapalenie odbytu.

U kobiet może zainfekować pochwę i spowodować podrażnienia jak również zapalenie pochwy. Infekcje cewki moczowej (Urethra) powodują piekące i bolesne oddawanie moczu oraz upławy. Kobiety z objawami często zauważają upławy z pochwy oraz częste oddawanie moczu i problemy z jego oddawaniem. Rozpowszechnianie się bakterii na jajowody i jamę brzuszną może prowadzić do bólów jamy brzusznej i gorączki.

Średni czas inkubacji dla Gonorrhö wynosi od 2 do 5 dni po kontakcie seksualnym z zainfekowanym partnerem. Jednakże objawy mogą wystąpićrównież dopiero po 2 tygodniach. Wstępna diagnoza rzeżączki może być postawiona bezpośrednio podczas badania. U kobiet rzeżączka jest częstą przyczyną zapalenia jamy brzusznej (pelvic inflammatory disease (PID)). Zapalenia jamy brzusznej mogą prowadzić do wewnętrznych ropieni i długotrwałych chronicznych bólów. Mogą również uszkodzić jajowody do takiego stopnia, że nastąpi bezpołodność, ewentualnie wzrost ryzyka ciąży pozamacicznej.[2] Wymaz z cewki moczowej lub szyjki macicy może być pobrany i przebadany przy pomocy testu NADAL® Gonorrhea.

materiał do badania:

wymaz z szyjki macicy

wymaz z cewki u mężczyzn

przechowywanie w temperaturze 2–30°C